Nescessary maintenance
Security updates
Security updates, just like new features, are researched, scheduled, realized, tested and pushed / committed to the live environment. This usually involves different disciplines (UX / Front-end / Back-end / Project manager). There is a difference here between a minor change / update and a major change / update.
Minor security changes. Releases & updates
New security updates for the framework are released every week. These are minor changes (patches, fixes and security updates) and usually have no risk of breaking other parts of the platform. We usually implement these changes monthly to keep security up to date. The time required for this differs per website, platform or application. These can therefore be between two and fifteen hours per month, depending on the size and technical challenge.
Major security changes, releases & updates
Depending on the chosen framework, major security updates are released at least twice a year on average. The impact of these changes on the chosen platform depends on the type of update. The risk that functionalities will break is greater with these changes.
Plugin & theme updates
In theory, every (self-made) theme, plugin, feature or data link can break during the update. Theme updates are less urgent than security updates. Nevertheless, it is important to monitor and implement them where possible to avoid bugs caused by internal conflicts (for example, a plugin that is more compatible).
Service level agreement
For more information about necessary maintenance or concluding a service agreement, please contact us at quotes@bytt.nl.
Beveiligingsupdates
Beveiligingsupdates worden net zoals nieuwe features onderzocht, ingepland, gerealiseerd, getest en gepusht/ge-commit naar de live omgeving. Hierbij zijn meestal verschillende disciplines (UX/Front-end/Back-end/Projectmanager) betrokken. Hierin bestaat een verschil tussen een Minor change/update en een major change/update.
Minor security changes. Releases & updates
Er komen wekelijks nieuwe beveiligingsupdates uit voor het framework. Dit zijn minor changes (patches, fixen en security updates) en hebben meestal geen risico op het stuk maken van andere onderdelen in het platform. Deze changes voeren wij meestal maandelijks door om de beveiliging up to date te houden. De tijd die hiervoor nodig is verschilt per website, platform of applicatie. Deze kunnen dus liggen tussen de twee en vijftien uur per maand afhankelijk van de omvang en technische challenge.
Major security changes, releases & updates
Afhankelijk van het gekozen framework, komen er gemiddeld minimaal tweemaal per jaar major security updates uit. De impact van deze changes op het gekozen platform is afhankelijk van het soort update. Het risico dat er functionaliteiten stuk gaan is bij deze changes groter.
Plugin & thema updates
Ieder (zelfgemaakt) thema, plugin, feature of datakoppeling kan in theorie stuk gaan bij het updaten. In theorie zijn deze minder urgent dan de beveiliging-updates. Toch is het belangrijk deze te monitoren en waar mogelijk door te voeren om bugs veroorzaakt door interne conflicten (bijvoorbeeld een plugin die compatible meer is) te voorkomen.
Service agreement
Voor meer informatie over noodzakelijk onderhoud of het afsluiten van een service agreement kun je contact opnemen met ons via quotes@bytt.nl.
Information
Get in touch
Office location
Chris Lebeaustraat 5-E
1062 DC Amsterdam, NLD
E: info@bytt.nl
Cliënt support
T. +31 (0)20 215 71 76
E: servicedesk@bytt.nl
New business
Benjamin Tol
T. +31 (0)6 215 986 07
E. benjamin@bytt.nl
Requests
T. +31 (0)20 215 71 76
E: offerte@bytt.nl
Creative solutions
Yarich Tjokrodikromo
T. +31 (0)6 462 858 18
E. yarich@bytt.nl
Opening times
Mon/fri. 10:00 - 17:00
E: info@bytt.nl